Mistrzowie Kodowania Junior - podsumowanie 
 

 
     
                                     
                                               Filmik Mistrzownie Kodowania Junior
 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Gryfinie wzięło udział w pilotażowej edycji Ogólnopolskiego Programu Mistrzowie Kodowania Junior. To duże wyróżnienie dla naszego Przedszkola, ponieważ brało w nim udział tylko 18 przedszkoli z całej Polski!

            Program jest inicjatywą firmy Samsung Electronics Polska. Patronują mu Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwo Gospodarki. W trakcie trwania programu podejmowane były działania mające na celu rozwijanie u dzieci przedszkolnych w wieku 3 - 5 lat umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzanie młodego człowieka w cyfrowy świat, szczególnie w świat związany z programowaniem, a także nabywanie dobrych nawyków cyfrowych od najmłodszych lat.

  W naszym Przedszkolu programem objęte były trzy grupy przedszkolne                       - "Motylki", "Kotki" i  "Pszczółki" z nauczycielkami Marzeną Nycz, Magdaleną Paradowską i Agnieszką Mucha. Jednak  w ramach współpracy i integracji  wszystkie grupy przedszkolne brały udział w zajęciach i zabawach realizowanych przez przeszkolonych nauczycieli. Głównym i podstawowym narzędziem pracy była mata edukacyjna z kompletem kolorowych obrazków, którą można wykorzystywać na bardzo wiele sposobów. Służyła ona jako plansza do wielu gier dydaktycznych. Na niej dzieci poznawały pierwsze litery i cyfry, uczyły się liczyć oraz poznawały właściwości osi liczbowej, układu współrzędnych, poznawały kolory, uczyły się opowiadać, rozwiązywały zagadki, układały ukochane sudoku, poznawały pierwsze niemieckie słowa. Mata zamieniała się w scenę, gdzie rozgrywały się przedstawienia teatralne animowane przez dzieci. Na niej  próbowaliśmy najpierw tabletowe aplikacje Scratcha Junior, memory czy  Kodable. Tu powstawały obrazki i figury z kolorowych klocków. Niczym pięciolinia służyła jako pole do kodowania muzyki oraz nauki zakodowanego tańca. Zajęcia stawały się niesamowitą przygodą, zabawą a dzieci były bardziej skupione i z każdym dniem potrafiły lepiej współpracować w grupie oraz czekać na swoją kolej podczas wykonywanych działań.

 

Wiedza uzyskana podczas zabaw na macie edukacyjnej była wprowadzeniem do cyfrowego  świata Kota - Duszka, głównego bohatera aplikacji Scratch Junior na naszych tabletach. To na nich właśnie powstawały piękne urodzinowe i świąteczne kartki, laurki dla gości, zimowe krajobrazy, sceny z dokarmiania ptaków, przepisy na pyszne ciasto oraz rysunki  z okazji różnych świąt. Największą jednak radość sprawiało dzieciom wprawienie            w ruch postaci i przedmiotów przez siebie stworzonych, nadanie im swojego głosu oraz twarzy wg pokazanego przez nauczyciela kodu, ale także  potrafiły samodzielnie i wg własnej inwencji twórczej stworzyć  niesamowite ruchome sceny.

Wszystkie zdobyte doświadczenia i umiejętności sprawiły, że dzieci stały się odważniejsze, nabrały pewności siebie, potrafią świetnie współpracować w grupie i dążyć do wyznaczonego celu. Dzięki programowi Mistrzowie Kodowania Junior zrobiliśmy pierwszy krok w cyfrowy świat nowoczesnych technologii. Pokazaliśmy dzieciom i rodzicom jak mądrze i bezpiecznie z niego korzystać.

Dziękujemy za ten wspaniały czas - Firmie Samsung Electronic Polska

 oraz naszym Koordynatorom i Trenerom!!!

                                          

                         Marzena Nycz, Magdalena Paradowska, Agnieszka Mucha       



 

 
COFNIJ