Ramowy rozkłada dnia
- grupa dzieci młodszych w wieku 3 i 4
lat
Śniadanie – godz. 8 30
II Śniadanie – godz. 10 00
Obiad (II danie) – godz. 12 00
Obiad (zupa) – godz. 14 00
I
Schodzenie się dzieci do Przedszkola.
Zajęcia opiekuńcze kontakty indywidualne
zabawy integrujące grupę zabawy
samodzielne - stwarzanie sytuacji
zabawowych służących realizacji pomysłów
dzieci. Praca indywidualna o charakterze
wyrównawczo - stymulującym.
Poranne
zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne.
Przygotowanie do śniadania - czynności
porządkowe, czynności higieniczne i
samoobsługowe w łazience. Śniadanie -
realizacja założeń programowych z
zakresu kształtowania samodzielności,
nawyków higienicznych
i kulturalnych
podczas spożywania posiłków oraz w
zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności
higieniczne i
samoobsługowe w łazience i mycie rąk,
mycie zębów, korzystanie
z toalety.
Samodzielna zabawa dzieci przy
niewielkim udziale nauczyciela.
II
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu
o założenia podstawy programowej zgodnie
z tematyką, organizowanie zabaw
twórczych, ruchowych, stymulujących
rozwój dzieci.
Przygotowanie do drugiego śniadania
- czynności porządkowe, czynności
higieniczne
i samoobsługowe w łazience.
Drugie śniadanie. Czynności
samoobsługowe przed wyjściem na spacer,
na plac przedszkolny ( nauka ubierania
się, zapinania guzików, suwaków,
doskonalenie czynności ). Zabawy
samodzielne na placu zabaw przy
niewielkim udziale nauczyciela, zabawy
badawcze, tropiące, wycieczki
i spacery -
obserwacja środowisk przyrodniczych i
społecznych w najbliższym otoczeniu
przedszkola. Zabawy z językiem obcym.
Przygotowanie do obiadu. Czynności
higieniczne i samoobsługowe oraz
opiekuńcze w łazience. Czynności
porządkowe.
Obiad
- celebrowanie posiłku, realizacja
założeń programowych w zakresie
prawidłoweg
o posługiwania się sztućcami
(widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie
się przy stole, dbałość o zdrowie.
III
Zabiegi opiekuńcze, higieniczne,
czynności samoobsługowe przygotowujące
do relaksu.
Relaks
- odpoczynek dzieci, słuchanie i
czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej -
wyciszenie. Przygotowanie do obiadu
(zupa) - czynności higieniczne,
samoobsługowe.
Obiad (zupa)
- kultura spożywania posiłków.
Zabawy samodzielne przy niewielkim
udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne,
zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące
do nabywania umiejętności szkolnych,
praca indywidualna
z dziećmi, pobyt na
świeżym powietrzu, rozchodzenie się
dzieci.
Ramowy rozkłada dnia
- grupa dzieci starszych w wieku 5 i 6
lat
Śniadanie – godz. 8 30
II Śniadanie – godz. 10 00
Obiad (II danie) – godz. 12 00
Obiad (zupa) – godz. 14 15
I
Schodzenie się dzieci do Przedszkola.
Zabawy służące realizacji pomysłów i
zainteresowań dzieci w tym czytaniem,
liczeniem i pisaniem.
Gry i zabawy
dydaktyczne konstrukcyjne, tematyczne,
badawcze. Ćwiczenia ortofoniczne
oddechowe ,słuchowe, gramatyczne itp.
Słuchanie utworów literatury dziecięcej.
Opowiadanie historyjek obrazkowych
rozmowy w oparciu o oglądane
ilustracje.
Prace porządkowo -
gospodarcze. Zajęcia wychowawcze i
opiekuńcze.
Inicjowanie rozmów z dziećmi
na bliskie im tematy. Zabawy
samodzielne tworzenie warunków
umożliwiających dzieciom swobodny rozwój
zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca
indywidualna o charakterze wyrównawczo
stymulującym oraz
praca z
dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące
grupę
Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
Przygotowanie do śniadania – czynności
porządkowe, czynności higieniczne
samoobsługowe w łazience. Zabawy
rytmiczne.
Śniadanie
realizacja założeń programowych z
zakresu kształtowania nawyków
higienicznych i kulturalnych oraz w
zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności i higieniczne i samoobsługowe
w łazience.
Doskonalenie czynności samoobsługowych i
higienicznych - mycie zębów
II
Zajęcia edukacyjne
w sali i na powietrzu kierowane i
niekierowane prowadzone wg planów
miesięcznych oraz wybranego programu
nauczania. Organizowanie zabaw twórczych
ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
Przygotowanie do II śniadania
– czynności porządkowe, czynności
higieniczne samoobsługowe w łazience.
Drugie śniadanie.
Czynności samoobsługowe
przed wyjściem na spacer, wycieczkę na
plac przedszkolny (nauka ubierania się
wiązania sznurowadeł, zapinania guzików,
suwaków – doskonalenie czynności).
Zabawy samodzielne
na placu zabaw zajęcia ruchowe zabawy
tropiące obserwacja środowisk
przyrodniczych i społecznych Zabawy z
językiem obcym. Zabawy rytmiczne.
Przygotowanie do obiadu
(drugie danie). Czynności higieniczne i
samoobsługowe. Pełnienie dyżuru - np.
nauka nakrywania do stołu do obiadu.
Obiad
– celebrowanie posiłku. Realizacja
założeń programowych w zakresie
prawidłowego posługiwania się sztućcami.
Kulturalne zachowanie się przy stole
dbałość o zdrowie.
Relaks
odpoczynek dzieci słuchanie i czytanie
bajek muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.
III
Samodzielna zabawa dzieci
– podejmowanie różnorodnych form
działania przy niewielkim udziale
nauczyciela. Praca indywidualna z
dziećmi o charakterze wyrównawczo
stymulującym oraz praca z dzieckiem
zdolnym, dostosowanie zadań do
możliwości dzieci.
Spacer obserwacje środowisk
przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do
nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy
z językiem nowożytnym.
Przygotowanie do obiadu (zupa)
– czynności higieniczne i samoobsługowe.
Obiad
– kultura spożywania posiłków.
Ćwiczenia indywidulane
z dziećmi dostosowane do ich możliwości
zabawy paluszkowe. Zabawy zorganizowane
lub dowolne z inicjatywy dzieci zabawy i
gry edukacyjne i planszowe przy
stolikach z małym zespołem czytanie
fragmentów książek, układanie puzzli
ćwiczenia grafomotoryczne prace
porządkowe w sali i w półkach
indywidualnych. Zabawy samodzielne
dzieci. Zabawy przygotowujące do
nabywania umiejętności szkolnych pobyt
na świeżym powietrzu rozchodzenie się
dzieci.